bundan sonra belki sewiyorum çıkar…..   1 comment

 

Günlerden bir gün, evrenin bir noktasında, küçük bir tırtıl gözlerini hayata açmış. Doğal içgüdüleri ile hemen beslenmeye başlamış.
Ne bulursa yemi
ş. Bir süre sonra, yeterince büyüdüğünde,
kendine güvenli bir yer bulup, bir koza örmeye ba
şlamış.
Bu kozanın içinde geçirdi
ği uzunca bir sürenin sonunda da,
rengarenk kanatlı bir kelebek olup çıkmı
ş.

Minik kelebek, uçabiliyor olmanın da verdiği mutlulukla uçmaya
ba
şlamış. Dağlar tepeler aşş, ormanın her yerini dolaşş.
Derken bir vadiye gelmi
ş. Rengarenk çiçeklerin bulunduğu bir vadiye.
Etrafına
şaşkın şaşkın bakarken, vadinin öbür ucunda bir papatya
görmü
ş. Bir anda afallamış. Ne düşüneceğini, ne yapacağını
bilememi
ş. içinden "Ne muhteşem bir çiçek" diye geçirmiş.
Ve vakit kaybetmeden yüzlerce renkli, ho
ş kokulu çiçeğin
üzerinden geçip do
ğruca onun yanında almış soluğu.

"Merhaba" demiş papatyaya, "sizi uzaktan gördüm ve yanınıza
gelmek istedim.". Nazlı papatya
şöyle bir bakmış konuğuna ve
"Merhaba" demi
ş, "ben de yalnızlıktan sıkılmıştım zaten."
Ve konu
şmaya başlamışlar. Kelebek ona hayat hikayesini,
nerede dünyaya geldi
ğini, geçtiği ormanı, tepeleri anlatmış.

Papatya da ona kendinden bahsetmiş. Birbirlerinden gerçekten
ho
şlanmışlar. Kelebek bütün zamanını papatyayla geçirmiş.
Gece olunca beraber yıldızları ve ate
ş böceklerinin danslarını
seyretmi
şler. Gündüz olunca kelebek, kanatlarıyla papatyayı
güne
şin yakıcı ışınlarından korumuş. Minik kelebek papatyayı çok
sevmi
ş. O kadar çok sevmiş ki, bir türlü onun yanından ayrılamamış.
Papatyanın da onu sevip sevmedi
ğini merak ediyormuş. Ama cesaret
edip de bunu papatyaya söyleyememi
ş bir türlü. Onu kırmaktan,
incitmekten, bu yüzden kaybetmekten korkmu
ş. Papatya da
kelebe
ği çok sevmiş ama o da bir türlü söyleyememiş sevgisini.
Duygularının kar
şılığının olmayacağından, bu yüzden kelebeği
kaybedece
ğinden korkmuş. Böylece iki sevgili yan yana
ama sevgilerini payla
şmadan sürekli sohbet etmişler.

Böylece saatler saatleri kovalamış. Günler geçip de, kelebek
artık zamanı kalmadı
ğını, gücünün tükendiğini anlayınca, papatyaya
dönmü
ş ve; "Üzgünüm ama senden ayrılmam gerekecek" demiş.
Papatya buna bir anlam verememi
ş. "Neden" demiş. "Yoksa
benim yanımda mutsuz musun?". "Hayır" demi
ş kelebek. "Bilakis,
sen benim hayatıma anlam kattın. Fakat biz kelebeklerin ömrü
sadece üç gündür. Ve ben de ömrümü tamamladım. Artık
kelebeklerin hiç ölmedi
ği bir yere gitmeliyim."

Papatya bu duruma çok üzülmüş ama yapacak bir şey yokmuş zaten.
Kelebek artık hiç gücünün kalmadı
ğını, daha fazla tutunamayacağını
fark etti
ğinde, son bir gayretle papatyaya "Sevi seviyorum"
diyebilmi
ş ancak. Papatya donakalmış. Sadece "Bende…"
diyebilmi
ş kelebeğin arkasından. Ardından da gözyaşlarına boğulmuş.

İçinden "Keşke onun da beni sevdiğini bilseydim.
Ke
şke onu sevdiğimi söyleyebilseydim." diye geçirmiş.
Papatya, sevdi
ğinin onu sevdiğini bilmeden geçirdiği günlerin
acısına dayanamamı
ş. Bir süre sonra yaprakları önce solmuş,
sonra da dökülmeye ba
şlamış.
Her dü
şen yaprakta papatya, "seviyormuş" diye geçirmiş içinden.

İşte o günden beri, bunu bilen aşıklar,
sevgililerine soramadıklarını hep papatyalara sormu
ş:
"Seviyor mu, sevmiyor mu?"…

 

Posted 07 Temmuz 2009 by profjadeyesim in YEŞİM

One response to “bundan sonra belki sewiyorum çıkar…..

Subscribe to comments with RSS.

  1. kelebekle papatyanın hikayesini bir kaç ay önce yine okumuştum. ama bu kadar üzerinde durmamış düşünmemiştim.gerçekten güzel ve de anlamlıymış. hem papatya, hem de kelebek gibi olmak yada olmamak galiba bütün mesele bu olsa gerek. herşeye rağmen güzel olan da yaşanan sevgi ve sevda. selam olsun sevdalı yüreklere.

Bir Cevap Yazın

